Up&Up

rational and sensuous

经典电影台词摘录


《返老还童》

1.When you are not getting older, but more and more young, it will go through all the people you love than you die. We are doomed to lose our loved one, or else how can they know for us is so important? This is also the significance of losing it. 

当你不是在变老,而是越来越年轻,就必定要经历所有你爱的人都比你先死去。我们注定要失去我们所爱的人,不然又如何知道他们对我们来说是如此的重要呢?这也是失去的意义吧。


2.I know someone in the world is waiting for me, although I've no idea of who he is. But I feel happy every day for this.

我知道这世上有人在等我,但我不知道我在等谁,为了这个,我每天都非常快乐。


3.爱一个人的最高境界,就是一直守望着她。直到她的生命结束,由自己承担起所有相思的悲伤与痛苦,直到自己消失在这个世界上。


4.I kept waiting, thinking I would do something to change my circumstance... Do something... But I never did... It's an awful waste, you can never get it back... wasted time... 

我想如果我年轻很多的话,我将改变很多事情,并且弥补以前那些缺憾.我不断的在等待,思考我是不是能做些什么来改变我的现状,做一些什么……这就是浪费生命……你永远也不能够挽回了……那些逝去的时间……


5.You have to keep moving on, or you won't know what life has to offer.

你要一直不停地往前走,不然你不会知道生活还会给你什么。


6."It’s never too late to be who ever you wanna be.

There’s no time limit.

Start whenever you want.

You can change or stay the same.

There are no rules to this thing.

We can make the best of the worst of it.

成为自己想成为的人永远不晚.

这个梦想没有时间期限.

你可以随时开始.

你可以选择改变或者保持不变.

这个事情是没有规则的.

我们可以在生活的逆境中寻找收获.


7.我希望你能见到其他与你观点不同的人们;我希望你能有一个值得自豪的一生,如果和你想象的生活不一样,我希望你能有勇气,重新启程。

8.everyone to some extent, all have a different understanding, but we finally go the same place, but just a different path。 

每个人在某种程度上都对自己有不同的认识,但是我们最后都会去往同一个地方,只是走的路不同罢了



9.You could be mad as a mad dog at the way things went.

you can swear and curse the fates,

but when it comes to the end,

you have to let go.

你可以像疯狗那样对周围的一切愤愤不平

你可以诅咒命运

但是等到最后一刻到来之时

你还是得平静的放手而去。


10.I will go out of this world the same way I came in, alone and with nothing.

我孤独的来,孤独的去,生不带来,死不带去。


《绿皮书》

1.The world is full of lonely people waiting to make the first move.

世界上孤独的人都害怕迈出第一步。


2.My father used to say, whatever you do, do it a hundred percent. When you work, work, when you laugh, laugh, when you eat, eat like it is your last meal。

我父亲曾经说过,无论你做什么,百分之百地做,工作就工作,笑就笑,吃每顿饭的时候要像你在吃你人生的最后一顿饭。


3.Falling in love with you is the easiest thing I’ve ever done.

爱上你是我做过的最容易的事。



评论

热度(5)

只展示最近三个月数据