Up&Up

rational and sensuous
Weightless - Jawster

这翻译走心🤣



I wanna be free, 

我爱自由,

Well there's miles of beach, 

绵延不尽的海滩,

And wind in the trees, 

穿过树林的清风,

And a fire that's rising, 

一团火升了起来,

But warmth's out of reach, 

但温暖触不可及,

The birds they don't sing here, 

鸟儿也不鸣唱,

It's hard to find your peace, 

这很难寻求内心的安宁,

And everybody's watching, 

所有人都在看你,

And your life's on a leash, 

你的生命被人们的眼光困住,

I wanna be weightless, 

我想要逃离地心引力,

Let my mind drift away, 

让我的思绪随风散去,

And find myself in a better place, 

像陶渊明一样找到世外桃源,

A better place, 

一个世外桃源,

I wanna put all my troubles into a freefall, 

所以麻烦都一扫而去,

Let my tired body rest, 

使身心得到休憩,

Tell her the strength will stay, 

告诉她这一切都不是梦,

To find a better way, 

找一个更好的方式,

To let go of all the weight, 

放下一切,

To let go of all the weight, 

放下一切吧,

I don't know why I feel this way, 

说不清为什么会这样,

Everything should feel right, 

一切本应一如往常,

Starving for that big, hot sun, 

渴望温暖的太阳,

Just can't find the light, 

但我就是找不到一点光,

The days, they keep on passing, 

这些日子里,他们都在自己的道路上前进,

And I can't catch my train, 

但我却找不到未来的出路和方向,

I feel like a passenger whose ride never came, 

我就像一个无头苍蝇,

I wanna be free, 

我想要自由啊,

I wanna be weightless, 

我想要无拘无束,

Turn it off, take it slow, 

放下一切,试着慢慢来吧,

I'm always in a hurry with nowhere to go, 

我总是很着急,却一直盲目徘徊着,

I wanna be careless, 

我想要不顾一切,

Let my mind drift away, 

让我的思绪就这么散去,

And find myself in a better place, 

发现属于我的世外桃源,

I wanna be weightless, 

我想要无拘无束,

Turn it off, take it slow, 

放下一切,试着慢慢来吧,

I'm always in a hurry with nowhere to go, 

我总是很着急,却一直盲目徘徊着,

I wanna be careless, 

我想要不顾一切,

Let my mind drift away, 

让我的思绪就这么散去,

And find myself in a better place, 

发现属于我的世外桃源,

A better place, 

世外桃源,

A better place, 

就像陶渊明一样,

Turn it off, take it slow, 

放下一切,试着慢慢来吧,

I'm always in a hurry with nowhere to go, 

我总是很着急,却一直盲目徘徊着,

I wanna be careless, 

我想要不顾一切,

Let my mind drift away, 

让我的思绪就这么散去,

And find myself in a better place, 

发现属于我的世外桃源,

And let go of all the weight, 

放下一切烦忧,

I wanna be free, 

我想要自由,

I wanna be weightless, 

我想要无拘无束,

Let go of all the weight, 

就放下一切吧,

I wanna be free, 

我要自由,

I wanna be- Wa- Wanna be- Wanna be free, 

我只想要追寻自由,

I wanna be free, 

自由。 

评论

热度(1)